Jaa kirjoitus:
Facebook Google LinkedIn Twitter

5 VUOTTA 10 VIIKOSSA!

Näin raflaavalla kurssinimellä ja idealla lähestyin Naiselo45+ blogin ylläpitäjiä, Kaisaa ja Siniä.  Olen nimittäin vahvasti sitä mieltä. että pienetkin muutokset elintavoissa saavat aikaiseksi energiamäärän lisäyksen ja olon pitistymisen.  Katse kirkastuu ja askel kevenee, kun ruokavaliota saadaan muokattua terveellisempään suuntaan ja arkeen tulee jonkinlaista liikuntaa mukaan. Jokainen elämäntaparemontin läpikäynyt tuntee itsensä nuoremmaksi ja virkeämmäksi. Mutta miten tämä temppu sitten tehdään? Pienin askelin ja se on koko kurssini idea.

Olen nähnyt muutoksen satoja kertoja ja aina se on yhtä sykähdyttävää. Viimeksi muutama kuukausi sitten asiakkaanani aloitti liki viisikymppinen mies, joka halusi parempaa unta ja jaksamista. Hänen kasvonsa olivat harmaat, katse väsynyt ja koko ryhti lysähtänyt. Keskustelimme hänen arkirutiineista, liikunnan puutteesta ja jatkuvasta napostelusta. Kunnon aterioita ei juurikaan päivän aikana ollut, vaan ne korvattiin erilaisilla voileivillä, pikku purtavalla ja iltaisin suklaalla. – Pyysin häntä aluksi syömään kunnon aamiaisen ja kävelemään 20 minuuttia viitenä päivänä viikon aikana. Seuraavaan tapaamiseen tuli jo selvästi reippaamman oloine mies, joka oli aamiaisen lisäksi oma-aloitteisesti korjannut myös lounasta. Kävely oli sujunut aluksi vaikeasti, mutta nyt kävelylenkki avasi päivän. Aamulenkki kuulemma herätti mukavasti ja antoi aikaa herätä päivän tehtäviin omalla tahdilla.- Nyt valmennusta on takana liki kolme kuukautta ja asiakkaani on 13 kiloa keveämpi. Ruokavalio on mennyt täysin uusiksi ja asiakkaan omasta aloitteesta ja halusta. Tulokset puhuvat puolestaan ja energian määrä on ihailtavaa. Liikunta on tullut viikko-ohjelmaan mukaan, mutta on edelleen ainoastaan kävelyä ja se riittää toistaiseksi mainiosti. Kun ylipainoa saadaan toiset 10 kiloa pois, voidaan aloittaa jonkun toisen lajin lisääminen viikko-ohjelmaan.

Näihin pieniin muutoksiin opastan 10 viikon kurssini aikana. Saat kerran viikossa ohjeita ja pieniä tehtäviä, joiden tavoitteena on muutoksen tekeminen hitaasti ja pysyvästi. Lue ohjeet ensimmäisestä postauksesta (linkki) yllä ja tule mukaan!