Jaa kirjoitus:
Facebook Google LinkedIn Twitter

Terveyttä, kauneutta ja paljon hömppää!

I love me-messut keräsi viikonloppuna Messukeskukseen Helsinkiin yli 53 000 terveydestä, hyvinvoinnista, kauneudesta ja muodista kiinnostunutta naista. Miehiä taisi näkyä ainoastaan näytteilleasettajien joukossa. Messuille tullaan ystävien kanssa  viettämään aikaa, tutustumaan terveys-, kauneus- ja ravitsemusalan uutuuksiin ja hakemaan vinkkejä omaan hyvinvointiin.

Tällä samalla idealla olin kutsunut omia asiakkaitani tutustumaan messujen tarjontaan. Olin rakentanut meille sunnuntaille oman ohjelman, johon sisältyi tiukkaa asiaa ja tietysti myös vinkkejä kaunistautumiseen. Asiakkaitani yhdistää laihdutus, kasvava kiinnostus omaan hyvinvointiin ja liikuntaan.

Ensimmäisenä kävimme Cambridge-osastolla tervehtimässä Ringa Ropoa, joka on laihduttanut kuluvan vuoden aikana liki 20 kiloa painostaan. Ringaa laihduttamiseen motivoi terveyden parantaminen: 2.tyypin diabetes kuriin ilman insuliinia. Ringalta saimme hyviä vinkkejä motivaation vahvistamiseen ja siihen, kuinka ne viimeiset kilot saadaan karistettua. Ringankin mielestä painon hallinnassa auttavat säännöllinen syöminen ja maltilliset ateriakoot. – Mutta kyllä entisen huippu- urheilijankin tahdonvoima välillä löystyy ja tulee lipsumisia, mutta niiden jälkeen on palattava heti takaisin ruotuun. ” Ja jokaisessa kodissa pitää olla vaaka viikottaisessa käytössä!”

2016-08-05-13-20-13  2016-08-05-13-21-02

Kiropraktikko ja fysioterapeutti Sami Liukkonen kertoi hyvän ryhdin merkityksestä koko kehon hyvinvoinnille. Mitä enemmän rankaan tulee virheasentoja, sitä kovemmalle kuormitukselle joutuvat nivelet ja tukikudokset. Päänsäryt ja erilaiset kolotukset johtuvat usein liikunnan puutteesta, huonosta verenkierrosta ja vääristä asennoista rangassa. Sami puhui istumisen tauottamisen tärkeydestä ja säännöllisestä jumpasta.  Olin pyytänyt häneltä muutamaa helppoa ryhtiliikettä kotijumppaa varten. Tässä sinulle kolme  helppoa liikettä, joita tulisi tehdä joka päivä ja useamman kerran päivän aikana.

2016-08-05-13-59-28   ylavartalon_nosto   2016-08-05-14-00-53

  1. Enkelin siivet: seiso kantapäät, takapuoli, hartiat ja takaraivo kiinni seinässä. Nosta kädet koukussa hartiatasolle kuvassa näkyvällä tavalla. Pidä käsivarret kiinni seinässä ja vie ne pään päälle yhteen. Tee ”enkelin siipiä” useamman kerran ja koeta pitää käsivarret koko ajan seinässä kiinni.
  2. Mukaeltu kobra: tuo käsivarret koukkuun lähelle vartaloa ja laske otsa lattiaan tai pyyhettä vasten. Nosta rintakehä irti lattiasta ja taivuta selkää kevyesti taaksepäin. Pidä alkuun kyynärpäät kiinni lattiassa. Tee 5-10 toistoa rauhallisesti.
  3. Pään tuettu taakse taivutus: istu tai seiso hyvässä ryhdissä. Aseta pieni pyyhe niskan taakse ja pidä käsillä pyyhkeestä kiinni ja anna käsien olla rentona. Taivuta päätä taaksepäin ja vie takaraivoa pyyhettä vasten. Toista rauhallisesti 5-10 kertaa.

Näitä jumppaliikkeitä voit siis tehdä joka päivä ja useamman kerran päivässä. Sami kehoiti pitämään rangasta huolta ja liikkumaan säännöllisesti. Jos tarvetta lisäohjeisiin tai selän kuntouttamiseen tulee, niin Samilla on vastaanotto Hakaniemessä ja Porvoossa. http://www.hakaniemenkiropraktiikka.fi/sami_liukkonen_kiropraktikko_sami_liukkonen_porvoo_ja_helsinki.php

2016-08-05-13-52-11

Selän hoidosta siirryttiin sujuvasti kauneuteen ja Meikkitaiteilija Nina Piippasen osastolle. Nina opetti meille, kuinka huulet rajataan ja maalataan huolella niin, että voi rauhassa syödä ja vaikka pussailla ilman, että huulipuna kasaantuu huulivakoihin. Seurasimme silmä kovana, kuinka amorin kaarreet muotoillaan ja huulista saadaan houkuttelevat ja täyteläiset. Nina valitsi jokaiselle oman huulipunasävyn ja meikkikoululaiset saivat huulipunan ja rajauskynän kotiin vietäväksi.

2016-08-05-15-05-45       2016-08-05-15-06-09

2016-08-05-15-07-28  2016-08-05-15-11-34

Tarkkaa puuhaa! Nina opasti ja me yritimme tehdä perässä parhaamme mukaan.

Lopputulos oli loistava!

2016-08-05-15-26-00

Iltapäivä oli jo pitkällä, kun pääsimme maistelemaan makeaa elämää. Nimittäin vähärasvaista ja paljon proteiinia sisältävää Lohilo-jäätelöä. Ruotsalainen uutuustuote oli varsinainen menestys messuilla. Maistatuspöydän takana oli jatkuva jono. Olin jo etukäteen hehkuttanut tätä maukasta uutuutta, joka sopii mainiosti myös laihduttajille. Sadassa grammassa on vain 3-4 grammaa rasvaa, mutta 13 grammaa proteiinia. Siis melkein kuin raejuustoa söisi! – Lohilo jäätelö tehdään Ruotsissa. Jututin yrityksen, Alvestaglass:n toista omistajaa ja hän kertoi, että Low fat, high protein jäätelön suosio on ollut mykistävää myös Ruotsissa. Tuote valmistetaan Växjössä aidosta maidosta, eikä mukana ole keinotekoisia makeutusaineita. Yritys valmistaa myös vegaaneille sopivaa maidotonta jäätelöä sekä sokerittomia tuotteita. Suomessa tuotteet löytyvät K- ja S-ketjun myymälöistä. Heitin toiveen, että myös Lidliin saataisiin tätä herkkua. Taidanpa mennä Niittarin ”Liiteliin” ruinaamaan!

2016-08-05-15-16-45   2016-08-05-14-36-24

Messukierroksemme päättyi kakku+skumppabaariin. Laihduttamisen ja painonhallinnanhan ei tarvitse olla yhtä kieltäytymistä, vaan välillä voi myös nauttia ja herkutella.  Muutaman tunnin messuvierailun aikana askeleita kertyi monta tuhatta, joten ehkä se puolikas kakkupala oli jo poltettu:=)

Innokkaimmat jäivät vielä kuuntelemaan luentoja ja kiertämään osastoja. Itse ehdin bongata Esport Centerin hauskan ryhmäliikunta uutuuden, trampoliinihyppelyn. Ehdottomasti aion kokeilla uutuutta Espoossa. Lisäksi maistelin gluteenittomia näkkileipiä, spelttisipsejä, viherjuomia ja proteiinikahvia sekä Lidlin uusia, reilun kaupan tuotteita.

2016-08-05-14-16-03

 

Onneksi messut tarjosivat paljon asiaa terveydenhoidosta ja ravinnosta, muuten olisi mennyt  paljon turhuuden puolelle. Niin paljon oli erilaista liftaus, pidennys, boostaus, irto sitä ja tätä puolta tarjolla. Vai olenko minä vain väärää kohderyhmää turhuuden markkinoille?