Jaa kirjoitus:
Facebook Google LinkedIn Twitter

Kuljetko kohti tavoitettasi? Johtavatko positiiviset ajatukset sinua eteenp√§in ?ūüćÖūüéĆ

2667bddbc121e2f77709e1d397a83b20

Terveiset Pietarsaaresta ja Cambridge Personal Trainereiden jatkokoulutuksesta! Kahden päivän intensiivisen mietiskelyn ja keskustelujen tuloksena päätin taas kerran muistuttaa siitä, kuinka tärkeää on tarkistaa tavoitteitaan ja suuntaansa tasaisin väliajoin ja pitää mieli positiivisena.
Ajatukset ja tunteet t√§ss√§ ja nyt m√§√§rittelev√§t sen suunnan, mit√§ kohti oikeasti kuljemme. Jos keskittyy ainoastaan siihen, mik√§ on t√§n√§√§n pieless√§ pieless√§ ja mit√§ asioita EI ole saavuttanut, jatkaa kulkuaan samaan vanhaan suuntaan. ”Repsahdin t√§n√§√§n sy√∂m√§√§n suklaata. Homma l√§htee k√§sist√§. Voin saman tien jatkaa herkuttelua. Otan sitten Joulun j√§lkeen taas tiukemman linjan” = jojottelua, haahuilua, same,same, tekemist√§ ilman selke√§√§ p√§√§m√§√§r√§√§. Toistat vanhaa k√§ytt√§ytymismallia, etk√§ saa pysyvi√§ tuloksia aikaiseksi. Kahden viikon kuurit, liialliset liikuntasuoritukset tai hetkitt√§iset laihdutusohjelmatason kiristykset tuskin viev√§t sinua tavoitteeseen. Mit√§ useammin toistat t√§t√§ vanhaa tapaa, sit√§ helpommin siit√§ tulee vakiintunut k√§ytt√§ytymismalli sinulle.
Onnistuja, painonpudottaja ja saavutetussa painossa pysyjä luo uusia käyttäytymismalleja ja välttää vanhan tavan laukaisevia ärsykkeitä valitsemalla pikkuhiljaa toisenlaisia ajatuksia ja toimintoja kuin tähän asti. Uudenlaiset ajatusmallit muokkaavat käytöstä ja uusien tapojen toistaminen johtaa vähitellen toivottuja tuloksia kohti. Kuinka tämä käytännössä tapahtuu?
No, vaikka n√§in: olet ty√∂p√§iv√§n j√§lkeen aina n√§lk√§inen ja tekee mieli jotain pient√§ herkkua. Ajat t√∂ist√§ suoraan kauppaan ja ostat kassarivin hyllyst√§ suklaapatukan tai kaksi. Sy√∂t patukan automatkalla kotiin ja jatkat pient√§ puputusta leiv√§n sy√∂nnill√§ jne. ja sitten ruokahalu onkin jo mennytt√§ ja vain n√§ykit kunnon ruokaa ruokap√∂yd√§ss√§. Seurauksena harmistus, itsesyyt√∂kset ja p√§√§t√∂s, ett√§ huomenna en sy√∂ aamulla mit√§√§n. Lounaaseen menness√§ kiljuva n√§lk√§, tekee mieli pient√§ herkkua….tied√§tkin jo lopun. Kuinka voisit toimia toisin?
Ennen työpaikalta lähtöä syö välipala; jugurtti/rahka ja banaani tai omena/ smoothie, hyviä vaihtoehtoja kaikki. Saavut kauppaan rauhallisin mielin, teet ostoksesi ja ohitat karkkihyllyjen kiusaukset. Teet ruuan valmiiksi tai viimeistelet edellisenä iltana puolivalmiiksi tehdyn ruuan ja istut ruokapöytään rauhallisena ja nautit ruuasta.
Olemme ihmisiä ja repsahdus on inhimillistä, mutta takapakkeihin ei tarvitse jäädä piehtaroimaan. Kurssia voi muuttaa joka hetki, ajatus kerrallaan ja pieni teko kerrallaan. Valinta on sinun.

Tiina Ranin
Iloitse onnistumisista, jokaisesta pudotetusta grammasta ja kilosta ja pid√§ tavoite kirkkaana mieless√§si. Kirjoita tavoitteesi yl√∂s ja selkeyt√§ p√§√§m√§√§r√§√§si s√§√§nn√∂llisin v√§liajoin. Pelk√§√§ ajatus ”haluan laihtua” tai alan liikkua enemm√§n ei v√§ltt√§m√§tt√§ ole riitt√§v√§n konkreettinen. Kirjaa tavoitteesi yl√∂s ja perustele p√§√§t√∂s itsellesi ja arvioi, kuinka suurella todenn√§k√∂isyydell√§ tavoitteesi saavutat. Mieti, oletko todella valmis satsaamaan p√§√§m√§√§r√§n saavuttamiksi ¬†kuukauden, puoli vuotta, vuoden? P√§√§m√§√§r√§n saavuttamiseksi tarvitaan mittareita ja v√§litavoitteita. Kuinka sin√§ seuraat matkaasi ja saavutettuja v√§lietappeja? Kuinka mittaat onnistumistasi?

Minä valmentajana olen täällä sinua varten. Haluan auttaa sinua matkallasi! Juuri silloin, kun tunnet ettet kehtaa tulla valmennukseen, paino ei ole tippunut, päämäärät ovat luisuneet käsistäsi ja sapettaa, TULE :=)
Energistä starttia joulukuulle!

Tiina Ranin